IVRP.pl Strona Główna IVRP.pl
polityka - militaria - kultura - podróże

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
No to na Księżyc!
Autor Wiadomość
Hegemon 
Beczkowóz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 11979
Skąd: z głupia frant
Wysłany: Czw 25 Lut, 2010 17:55   

Dzisiaj z kolei przesłuchanie przed komisją Izby R. ds. nauki i technologii, tą razą w sprawie projektu budżetu NASA na przyszły rok.

Bart Gordon (przewodniczący, D):

+ $6 mld, większe fundusze na badania Ziemi i aeronautykę, długoterminowe programy badawczo-rozwojowe, ISS do 2020

- radykalna zmiana, która zajszła w dyskusyjnych okolicznościach

- powątpiewa, czy poleganie wyłącznie na firmach prywatnych ma sens w sytuacji, gdy dysponując funduszami publicznymi (COTS) mają one problemy z realizacją kontraktów na dostawę towaru na stację

Pete Olson (R)

- brak sprecyzowanych celów

- brak konsultacji ze strony Białego Domu, media poinformowane jako pierwsze

Bolden (to samo co wczoraj)

Gordon: czy będzie, poza NASA, zapotrzebowanie na komercyjne dostawy ludzi na orbitę?

Bolden: Wierzymy że tak będzie, gdyż albowiem poczynili oni badania i twierdzą, że tak będzie.

Gordon (nieusatysfakcjonowany): dlaczemuż to skasowaliście program Constellation, podczas gdy Kongres zabronił majstrowania przy finansach?

Bolden: wcale nie wydałem polecenia kasacji programy

Gordon: po cóż zatem waszeci założenia co do kosztów kasacji?

Bolden: gdyż albowiem potrzebowaliśmy tego na okoliczność, jeśliby prezydent się zdecydował skasować

Costello (Jerry, nie Elvis, D): Jeśli firmy prywatne tak wspaniałymi są, dlaczemuż nie zbudowały one stacji kosmicznych i nie wysyłały ludzi w kosmos, wyprzedzając programy finansowane przez rząd?

Dana Rohrabacher (R): nie stać nas na dziewięciomiliardowe programy, które nie nadążają za rozkładem. Kadzi Boldenu na okoliczność skasowania programu Constellation [warto zauważyć, że jegomość zawsze grał na okrojenie NASA - Heg.]

Bolden życzyłby sobie wprowadzenia do gry firm o ustalonej reputacji [rychło w czas - Heg.]
_________________
Его Высокопревосходительство
 
 
Hegemon 
Beczkowóz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 11979
Skąd: z głupia frant
Wysłany: Czw 25 Lut, 2010 22:42   

David Wu (D): a co jeśli firmy prywatne zaczną nabijać koszty, niczem Ares I, co doprowadzi do skasowania komercyjnego programu lotów kosmicznych? Obawia się utraty pozycji lidera na rzec Chin czy Indii. Przeciwny Aresowi I (za mało innowacyjny z racji wykorzystania istniejącego sprzętu), ale nie istnieje jego zdaniem wykonalny biznesplan prywatyzacji transportu ludzi na niską orbitę okołoziemską.

Michael McCaul (R) do Boldena, czy tak naprawdę zgadza się z podjętą decyzją. Tenże twierdzi, że tak, wspomina o planach prywatyzacji wahadłowców przed katastrofą Challengera.

Gabrielle Giffords (D) chwali program Constellation (z uwagi na bezpieczeństwo i utrzymanie posad) - nie masz w nim niczego zbereźnego poza brakiem dutków. Utrzymanie doświadczenia w temacie rakiet na paliwo stałe kluczem do bezpieczeństwa narodowego; twierdzi że Gates (Robert, nie Bill) nie został poinformowany o wstrzymaniu produkcji (post)wahadłowcowych SRB. Także i ona indaguje, jacy to szejtani byli tu czynni (Bolden: to mój budżet; znowuż odmawia wydania wspólników). Straszy Kongres wizją przewspaniałego naziemnego ustrojstwa okołokosmicznego wznoszonego właśnie w Kitaju. [małżona czynnego astronauty - Heg.]

Marcia Fudge (D) takoż rozczarowana brakiem konkretnych celów (program Obamy nie ma szans zainspirować młodych ludzi). Przywołuje fiasko projektu Prometheus jako przykład wcześniejszego programu zakładającego opracowanie i zastosowanie nowych technologii, który zawiódł donikąd.

Donna Edwards (D) twierdzi, że projekt budżetu zwalił ją z nóg. Takoż rozpacza nad brakiem inspiracji i głębszej wizji, pomimo że GSFC leżące w jej obwodzie wyborczym może akurat zyskać na nowych propozycjach. Cytuje Perminowa (szefa Roskosmosu), napomykającego o podwyższe cen biletów na Sojuza po 2012 r. "Sektor prywatny nie może przyjąć na się całego ryzyka i skończy się na finansowanie całej imprezy przez podatników". Mikre efekty dotychczasowej działalności prywaciarzy, pomimo sporych nakładów.

Alan Grayson (D, Floryda) wprost ryczy na Boldena, gromkim głosem wołając o cel. Bolden: Księżyc, ostatecznie Mars [Taaa... - Heg.]

Grayson: firmy prywatne nie umieściły dotąd człowieka na orbicie. Bolden: podwykonawcy NASA są technicznie rzecz biorąc firmami prywatnymi. Grayson: nowy program "oparty na wierze". Pyta, cóż złego w przedłużeniu programu wahadłowców?
_________________
Его Высокопревосходительство
 
 
Hegemon 
Beczkowóz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 11979
Skąd: z głupia frant
Wysłany: Pią 26 Lut, 2010 00:01   

Suzanne Kosmas (D, Floryda) również dałaby żyć wahadłowcom, martwi się o dostęp do ISS (jeśli przedłużamy funkcjonowanie drugiego, to dlaczego nie pierwszego?). Bolden: za drogo. Kosmas: jak mamy zmodernizować infrastrukturę i efektywnie wykorzystać otrzymane środki, skoro nie wiemy, jaka będzie nowa architektura? Bolden: się omawia. Kosmas: anulowanie kontraktów związanych z programem Constellation przedwczesne przed zatwierdzeniem planu przez Kongres.

Parker Griffith (R, do niedawna D, Alabama): program załogowych lotów kosmicznych kwestią bezpieczeństwa narodowego i jako taki nie powinien podlegać prywatyzacji. Napomyka o możliwości wrogiego przejęcia.

Bill Posey (R, Floryda): 1% haraczu dla banksterów [omówienie - Heg.] wystarczyłoby na przedłużenie programu wahadłowców o pięć lat. Twierdzi, że przerwa w lotach pozaorbitalnych załogowych rozciąga się teraz do nieskończoności. Podkreśla 99% niezawodność wahadłowców [98,5% - Heg.], przypomina, że każdy z nich zaprojektowano z myślą o 100 misjach. Nazywa nowy plan wielkim krokiemwstecz - z wielkości w przeciętność. Pyta, co trzeba zrobić, aby wznowić program Constellation (względnie: co należałoby uczynić, aby odświeżyć niedawne się zainteresowanie jenerała w/w programem). Bolden: zachowane zostaną pożyteczne technologie mimo skasowania programu, nie odpowiada na pytanie.

I to by było na tyle (na dziś, ofkoz)
_________________
Его Высокопревосходительство
 
 
Hegemon 
Beczkowóz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 11979
Skąd: z głupia frant
Wysłany: Pią 26 Lut, 2010 00:06   

Swoją drogą, interesujące6, jak wielu Demokratów otwarcie kontestuje pomysły Białego Domu. Nie żebym łudził się nadmiernie, ale do pomyślenia jest perspektywa uratowania jakichś resztek programu Constellation, może nawet odlożenia w czasie egzekucji wahadłowców. Postawa administratora NASA bez komentarza, rzekłby kto, że wgrali mu program napisany dla Klicha. Zresztą analogii pomiędzy ichnim a naszym (nie)rządem jest więcej (piękny przykład arogancji wobec zwykłych ludzi), natomiast uderza względna emancypacja parlamentarzystów (z obu stron poniekąd).

P.S. Wiadomo już, co tak naprawdę stało za dociekliwością Vittera w kwestii personaliów osoby stojącej za skasowaniem programu Constellation. Samczy szowinizm otóż: http://blogs.orlandosenti...-backfires.html
_________________
Его Высокопревосходительство
 
 
Hegemon 
Beczkowóz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 11979
Skąd: z głupia frant
Wysłany: Pią 05 Mar, 2010 13:38   

Jak widać, komercyjni dostawcy usług orbitalnych mogą być wzorem solidności & niezawodności:

http://www.youtube.com/watch?v=lh5NzIGQW7k

P.S. Się szykuje 8) Ale o tym może wieczorem.
_________________
Его Высокопревосходительство
 
 
Med 
skarbnik zarządu organizacji powiatowej


Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 1277
Wysłany: Sob 06 Mar, 2010 02:44   

Zawsze można liczyć na Meksyk

http://www.southparkstudios.com/clips/155142


Na parlamentarzystów tej klasy będziemy musieli poczekać kilka pokoleń.
 
 
scyg
członek zarządu organizacji powiatowej
leming


Wiek: 51
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 1056
Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010 23:34   

Coś się dzieje. Obama wycofuje się z wycofywania z lotów załogowych:

http://news.bbc.co.uk/2/h...ure/8623691.stm
_________________
Umiar w umiarze
Ruch Obywatelski na Rzecz Jednomandatowych Okręgów Wyborczych
 
 
Hegemon 
Beczkowóz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 11979
Skąd: z głupia frant
Wysłany: Czw 13 Maj, 2010 11:06   

Ale to w zasadzie ekwiwalent dziewiątej wody po kisielu: Orion, a raczej to co z niego by zostało, wysyłany byłby na orbitę bez załogi i cumował do stacji w roli li tylko szalupy ratunkowej.

Jednakowoż opozycja w Kongresie jest silna i coraz poważniejsza jest szansa, iż wobec przepychanek okołobudżetowych finansowanie programu będzie przez jakiś czas miało miejsce na w oparciu o zapisy budżetu zeszłorocznego (tzw. continuing resolution). Zaś po listopadowych wyborach sytuacja przybrać może całkiem korzystny obrót. Tymczasem wczoraj w Senacie świadek Neil Armstrong gruntownie przejechał się po propozycjach pijarowców Obamy. Jeśli czas pozwoli, spróbuję przygotować małe resume.

Z innych rzeczy: pomyślnie zakończył się pierwszy prawdziwy test systemu ratunkowego Oriona.
_________________
Его Высокопревосходительство
 
 
Hegemon 
Beczkowóz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 11979
Skąd: z głupia frant
Wysłany: Pon 17 Maj, 2010 02:14   

Pamiętamy, jak nie tak dawno nierząd nasz usiłował upchnąć zapisy de facto cenzurujące internet w projekcie ustawy hazardowej? Owóż taysze USraelscy poszli podobną drogą, poszli o wiele dalej i co więcej, zanosi się na to, że skutecznie. Na domiar dobrego w słusznej sprawie 8)

Ale do rzeczy: w ostatni czwartek komisja budżetowa Senatu jednogłośnie uchwaliła zapis zabraniający administracji Obamy skasowania czegokolwiek mającego związek z programem Constellation przed końcem bieżącego roku budżetowego (do 30 września). Zapis z gwarancją wejścia w życie, dodajmy, gdyż jest on częścią uzupełniającego pakietu budżetowego zapewniającego finansowanie amerykańskiego kontyngentu w Afganistanie.

http://www.chron.com/disp...on/7004353.html

Smaczku całej historii dodaje i to, że wśród senatorów wspierających znalazł się niejaki John Kerry z Massachussets ;)
_________________
Его Высокопревосходительство
 
 
Hegemon 
Beczkowóz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 11979
Skąd: z głupia frant
Wysłany: Pon 17 Maj, 2010 17:29   

Jaja jak berety: ex-szef sztabu NASA z nominacji Obamy, współodpowiedzialny za korzystny dla komercyjnych dostawców usług orbitalnych projekt budżetu agencji, wylądował w zarządzie jednej z tych firm:

Cytat:
Virgin Galactic appoints ex-Nasa chief
(17 May 2010)

Space tourism company Virgin Galactic has appointed its first chief executive.

George T Whitesides, who was previously Nasa’s chief of staff, is tasked with guiding the business through its transition from a development project to a commercially operational business.

Company president Will Whitehorn said: “George brings with him a wealth of experience in space business, policy and regulation.

“He joins Virgin Galactic at a momentous time in the development of the company.

“Test flying of the first SpaceshipTwo (VSS Enterprise) has commenced and our future home at Spaceport America in New Mexico is at an advanced stage of construction.

“In addition our commercial team has accepted over $65 million worth of reservations from 335 future astronauts and the company is holding deposits of over $45 million.”

Whitesides, who is a licensed private pilot and a graduate of Cambridge and Princeton, described the opportunity to lead the company as “historic”.

He added: “I am honoured to have the opportunity to lead this business which will open the experience of space travel to people around the world.

“There is much to achieve at Virgin Galactic over the coming years as the company moves from the extensive test flying programme and FAA licensing process into commercial operation of frequent space flights from our new home at Spaceport America.

“There is a great team at Virgin Galactic and I’m looking forward to growing the business and establishing operations at the Spaceport.”

http://www.travelweekly.c...nasa-chief.html

Nurmalnie: Gerhard, mordo ty moja! :lol:
_________________
Его Высокопревосходительство
 
 
Hegemon 
Beczkowóz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 11979
Skąd: z głupia frant
Wysłany: Wto 20 Lip, 2010 22:43   

Rocznicę taką nieokrągłą dziś mamy, prawdaż? ;)

Btw akredytowane przy Kongresie wiewiórki coraz to uparciej ćwiąkają, że oto nadchodzą lepsze czasy. Mimo wszystko 8)
_________________
Его Высокопревосходительство
 
 
Hegemon 
Beczkowóz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 11979
Skąd: z głupia frant
Wysłany: Wto 30 Lis, 2010 18:56   

Lepsze czasy pono nadejszły: podług woli Kongesu NASA ma niezwłocznie przystąpić do prac nad ciężkim wehikułem nośnym, bazującym na komponentach pozostałych w spadku po programie wahadłowców. Najpewniej będzie to coś na kształt pierwotnej wersji Aresa V, z pierwszym stopniem opartym na konstrukcji ET (co ważne, tej samej średnicy) napędzany kilkoma SSME i wspomagany na starcie parą pięciosegmentowych SRB. Drugi stopień napędzany byłby ciągle rozwijanym silnikiem J-2X, a całość przystosowana byłaby również do wynoszenia na orbitę i poza nią pojazdu załogowego, tzn. znanego nam wszystkim Oriona. Ten ostatni gotowy ma być do lotu, podobnie jak rakieta nośna, już w 2016 r., jednakowoż Lockheed Martin negocjuje właśnie z ULA (czyli po części sam ze sobą ;) ) zakup Delty IVH, która już około 2013 r. wyniosłaby na orbitę okołoziemską bezzałogową, testową wersję kapsuły. A wszystko to na koszt producenta.

Wstępne plany zakładają wysłanie kapsuły na wydłużoną orbitę o apogeum aż 17000 kilometrów, a to w celu osiągnięcia prędkości wejścia w atmosferę porównywalnej z tą właściwą trajektorii powrotnej z okolic Księżyca. Ażeby rakieta nośna mogła sprostać temu zadaniu, kapsuła będzie musiała być mocno odchudzona w porównaniu z produktem finalnym: wieżyczka ratownicza posiadać będzie wyłącznie silniczki odsuwające, brak też będzie baterii słonecznych.

http://www.space.com/news...est-101130.html
_________________
Его Высокопревосходительство
 
 
Hegemon 
Beczkowóz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 11979
Skąd: z głupia frant
Wysłany: Sob 10 Wrz, 2011 11:06   

Uhu, a jednak się kręci, jak ponoć nie mawiał herezjarcha Galileusz ;) Przedwczoraj miał miejsce trzeci już statyczny odpał 5-segmentowego SRB:



...a wczora nie dalej jak z wieczora...



Cytat:
First Space Bound Orion Comes Alive

Construction on the first space-bound Orion Multi-Purpose Crew Module began with the first weld at the Michoud Assembly Facility on Sept. 9. 2011. This capsule will be used during Orion's first test flight in space.

After welding is completed at Michoud, the Orion spacecraft orbital test article will be shipped to NASA’s Kennedy Space Center, where the heat shield will be installed. At Kennedy, it will undergo final assembly and checkout operations for eventual flight.

Credit: NASA
_________________
Его Высокопревосходительство
 
 
Otis Tarda 
Beczkowóz

Dołączył: 30 Cze 2003
Posty: 361
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2011 20:54   

Rakieta, phrrrf. Dajcie znać, jak wrócą wahadłowce.
 
 
Hegemon 
Beczkowóz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 11979
Skąd: z głupia frant
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2011 23:44   

Wahadłowce to są przepana na drogach Polski-W-Budowie.

Admeritumowo, nie dalej jak parę godzin temu kierownictwo NASA dało wreszcie zielone światło programowi SLS (Space Launch System). Nic innego, jak odchudzony Ares V z przyległościami, ale zawsze cieszy, póki co :?





Cytat:
RELEASE : 11-301


NASA Announces Design For New Deep Space Exploration System



New Heavy-lift Rocket Will Take Humans Far Beyond Earth

WASHINGTON -- NASA has selected the design of a new Space Launch System that will take the agency's astronauts farther into space than ever before, create high-quality jobs here at home, and provide the cornerstone for America's future human space exploration efforts.

This new heavy-lift rocket-in combination with a crew capsule already under development, increased support for the commercialization of astronaut travel to low Earth orbit, an extension of activities on the International Space Station until at least 2020, and a fresh focus on new technologies-is key to implementing the plan laid out by President Obama and Congress in the bipartisan 2010 NASA Authorization Act, which the president signed last year. The booster will be America's most powerful since the Saturn V rocket that carried Apollo astronauts to the moon and will launch humans to places no one has gone before.

"This launch system will create good-paying American jobs, ensure continued U.S. leadership in space, and inspire millions around the world," NASA Administrator Charles Bolden said. "President Obama challenged us to be bold and dream big, and that's exactly what we are doing at NASA. While I was proud to fly on the space shuttle, tomorrow's explorers will now dream of one day walking on Mars."

This launch vehicle decision is the culmination of a months-long, comprehensive review of potential designs to ensure the nation gets a rocket that is not only powerful but also evolvable so it can be adapted to different missions as opportunities arise and new technologies are developed.

"Having settled on a new and powerful heavy-lift launch architecture, NASA can now move ahead with building that rocket and the next-generation vehicles and technologies needed for an ambitious program of crewed missions in deep space," said John P. Holdren, assistant to the President for Science and Technology. "I'm excited about NASA's new path forward and about its promise for continuing American leadership in human space exploration."

The SLS will carry human crews beyond low Earth orbit in a capsule named the Orion Multi-Purpose Crew Vehicle. The rocket will use a liquid hydrogen and liquid oxygen fuel system, where RS-25D/E engines will provide the core propulsion and the J2X engine is planned for use in the upper stage. There will be a competition to develop the boosters based on performance requirements.

The decision to go with the same fuel system for the core and the upper stage was based on a NASA analysis demonstrating that use of common components can reduce costs and increase flexibility. The heavy-lift rocket's early flights will be capable of lifting 70-100 metric tons before evolving to a lift capacity of 130 metric tons.

The early developmental flights may take advantage of existing solid boosters and other existing hardware. These flights will enable NASA to reduce developmental risk, drive innovation within the agency and private industry, and accomplish early exploration objectives.

"NASA has been making steady progress toward realizing the president's goal of deep space exploration, while doing so in a more affordable way," NASA Deputy Administrator Lori Garver said. "We have been driving down the costs on the Space Launch System and Orion contracts by adopting new ways of doing business and project hundreds of millions of dollars of savings each year."

NASA elected to initiate a competition for the booster stage based on performance parameters rather than on the type of propellant because of the need for flexibility. The specific acquisition strategy for procuring the core stage, booster stage, and upper stage is being developed and will be announced at a later time.

To learn more about the development of the SLS, visit:

http://go.nasa.gov/newlaunchsystem

http://www.nasa.gov/exploration
_________________
Его Высокопревосходительство
 
 
Hegemon 
Beczkowóz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 11979
Skąd: z głupia frant
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011 11:50   

Jeszcze artykulik w tomacie z naszego ulubionego serwisu: http://www.nasaspacefligh...a-forward-path/
_________________
Его Высокопревосходительство
 
 
Hegemon 
Beczkowóz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 11979
Skąd: z głupia frant
Wysłany: Nie 16 Paź, 2011 13:15   

Kolejny test J-2X do obeźrzenia: http://www.nasa.gov/multi...ia_id=113620611
_________________
Его Высокопревосходительство
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 10